11:21 Відбувся VI Міжнародний кінофестиваль «Корона Карпат» | |
Щороку з настанням осені курортна столиця України Трускавець перетворюється на маленький Голлівуд, куди з’їжджаються кінематографісти не лише з України, а й з-за кордону. Міжнародний кінофестиваль «Корона Карпат», який збирає кіноманів з 2009 року, – явище знакове. За роки свого існування цей непересічний кінофорум набув особливої ваги у культурному житті України та став візитівкою Західної України, – сказав журналісту «ВЗ» голова Державного агентства України з питань кіно Пилип Іллєнко. – «Корона Карпат» – це не лише конкурс фільмів, а майданчик для культурного діалогу між митцями, професіоналами та глядачами, який ведеться мовою кіно. Ця взаємодія є особливо актуальною для України сьогодні, у час відродження національного кінематографа. Однак кінофестиваль – це насамперед кіноперегляди. На кінофестивалі було показано цікаві українські й зарубіжні стрічки. А це означає, що глядачі мали змогу відкрити для себе талановитих акторів і режисерів. Цьогоріч у програму увійшли не лише численні презентації та кінопокази українських фільмів, а лекції іноземних гостей. Вони приїхали до Трускавця поділитися своїм досвідом щодо роботи світової кіноіндустрії. У рамках VI Трускавецького Міжнародного фестивалю кінофільмів «Корона Карпат» відбувся воркшоп (майстер-клас) на тему «Створення та розвиток фільмкомісій в Україні». Фільмкомісії – неприбуткові організації, створені для просування країни або певного регіону як міжнародної і національної кіновиробничої бази. Фільмкомісії надають різноманітні послуги для заохочення кінематографістів використовувати місцеві локації, послуги, потужності та персонал. Створення в Україні фільмкомісій закордонного зразка – один із найперспективніших напрямів розвитку регіонів у питаннях культури, туризму, а відповідно, і економіки. Майстер-класи проводили: Андреа Рокко, директор Генуезько-Лігурійської Фільмкомісії (Італія) – «Основні засади Фільмкомісій. Їх роль у розвитку регіону»; Він прочитав доповідь про діяльність його організації та схожих до неї у всьому світі, розповів про принципи роботи фільмкомісій та їхню необхідність для активного розвитку туристичної сфери. Італійський гість зазначив, що фільмкомісія Генуї працює за моделлю, яка дуже популярна у Європі. Вона об’єднує мегаполіс та регіон довкола, тому дає змогу використовувати різні локації під час зйомок на цій території. Андреа Рокко наголосив, що зазвичай зйомки проводять у великих центральних містах, але природа та сільська місцевість теж бувають необхідними. Лектор розповів, що власне роботою над фільмом його компанія займається мінімально – приблизно на 10%. Їхнє основне завдання – це популяризація певного регіону та приваблення інвесторів. Андреа Рокко навів приклад з популярного серіалу «Гра Престолів», зйомки якої проходили, зокрема, у Хорватії. За його словами, туристичний інтерес до регіонів, де відбувалося фільмування серіалу, зріс на 50%. «Якщо ми хочемо привабити туристів до місцевості, де знімали кіно – потрібна фільм комісія», – додав Андреа Рокко. Лектор окреслив основні напрямки роботи фільмкомісій. Перш за все, це промоція. Другий важливий елемент їхньої роботи – поїздки для знімальних груп для знайомства з локаціями регіону. І третій напрямок – отримання дозволів від місцевої влади. Андреа Рокко розповів, що у їхній комісії працює зазвичай 3–4 осіб. За рік через організацію проходить близько 100 проектів. Проте, як зазначив італійський гість, тільки кілька з цих проектів – це повнометражні фільми. Інші – короткий метр, реклама, телепередачі та інше. Їхнє завдання – це лише здійснити один дзвінок, скажімо, до власників конкретної вілли і домовитись про зйомку там. А часом необхідно проводити масштабну роботу – перекривати вулиці, залучати поліцію – відповідно такі проекти вимагають набагато більше часу та зусиль. Італійський гість розповів, що перші схожі комісії виникли ще в 40-ві роки в США. А до Європи вони перебралися відносно нещодавно – 20–25 років тому. Генуезька організація працює вже 17 років і входить до об’єднання європейських комісій, до котрого належать ще 27 країн, не всіх з яких, до речі, є членами Євросоюзу. Загалом же у світі працює близько 180 фільмкомісій. Директор Генуезько-Лігурійської організації підкреслив, що такі структури мають надавати свою допомогу безкоштовно, якщо тільки не йдеться про підготовку тематичних майстер-класів чи заходів, які не стосуються процесу зйомок. Також лектор додав, що фільмкомісії повинні бути незалежними від влади, режисерів чи підприємців. Найчастіше це незалежні фонди, які працюють на благо регіону. З доповідями також виступили: Алессандро Гропплеро, Голова Департаменту Міжнародних Відносин Регіонального Аудівізуального Фонду Фріулі-Венеція-Джулія – «Фільмкомісії та Аудіовізуальні Фонди як інструмент для стратегічного планування та отримання максимальної користі з регіональних ресурсів». Фабіо Канепа та Андрій Суярко, со-продюсери українсько-італійського фільму «Гніздо Горлиці» – «Вимоги до кіновиробництва в регіоні та роль менеджера, відповідального за пошук локацій для зйомок фільму». Давид Вашадзе, директор департаменту кіноекспорту і дистрибуції в Національному кіноцентрі Грузії, Голова Фільмкомісії Грузії – «Досвід Грузії, щодо впливу міжнародного кіновиробничого процесу на розвиток регіону». Участь у Трускавецькому воркшопі також взяли представники п’ятнадцяти областей України (від працівників сфери культури до міських голів), а також, представники МЗС, Міністерства фінансів, Міністерства економіки, Міністерства культури.
| |
|
Всього коментарів: 0 | |